Wednesday, November 19, 2008

Salam Perpisahan...

Salam Sang Pejuang,

Akhirnya saat ini tiba jua. Takkala ada pertemuan, sudah semestinya ada saat perpisahan. Bila sesuatu pertemuan dihiasi dengan pelagai kenangan manis malah kenangan pahit sekalipun, tetapi ianya masih tetap menjadi ingatan selagi hayat ini dikandung badan.

2003, tahun bersejarah buat penulis menjejakkan kaki ke bumi Pahang bagi meneruskan misi seorang dai’e di muka bumi Allah ini dalam menuntut ilmu di bumi gersang Gambang. Alhamdulillah, akhirnya selesai melengkapkan diploma & ijazah sarjana muda setelah 6 tahun ‘berperang’, insyaAllah..Selamat tinggal UMP, dikau banyak mengajar erti kehidupan buat ku.

Terima kasih kepada semua yang banyak membantu, mendidik, memberi tunjuk ajar, memberi perangsang, menjadi teman suka dan duka, dan banyak lagi..tak mampu diri ini menukilkannya.

Buat para pensyarah, ustaz, ustazah mahupun semua staff, terima kasih di atas segala ilmu yang dicurahkan, tunjuk ajar yang diberikan, bimbingan dan dorongan yang telah diberikan, mohon halalkan semuanya. Kalian telah banyak mendidik diri ini menjadi insan yang mampu berdikari seterusnya bersedia mendepani cabaan yang bakal mendatang di medan yang lebih mencabar..TERIMA KASIH…Moga Allah lah yang selayaknya membalas jasa kalian semua.

Teman-teman ku, dikaulah rakan-rakan yang sangat banyak membantu dalam meneruskan ‘survivor’ sebagai seorang mahasiswa yang penuh dengan onak dan likunya. Dikaulah teman yang banyak memberi dorongan mahupun sokongan takkala bantuan diperlukan. Teman-teman sekalian, diri ini sangat-sangat bertuah mengenali dikau sekalian, terima kasih Allah atas nikmat yang cukup-cukup berharga ini. Di bumi manakah lagi aku dapat mencari pengganti seperti kalian semua..?? Terima kasih kerana memberi peluang mengenali diri kalian semua dan sanggup berkongsi kenangan terindah bersama kalian..terima kasih..

Ya Allah ya tuhankan, aku memohon kepada Mu agar ikatan ukhuwah yang telah dibina didasarkan rasa cinta dan kasih kerana Mu ini akan kekal selamanya, kekalkanlah ingatan saat-saat manis bersama mereka, berilah mereka petunjuk dan taufik Mu serta letakkan mereka di bawah lembayung rahmat Mu..amin. Maafkan daku atas salah & silap dan halalkan segala-galanya.

Akhirnya medan perjuangan sebenar menanti di luar sana, insyaAllah, segala ilmu mahupun persediaan sebelum melangkah keluar akan dimaksimumkan penggunaannya di ‘medansana. Doakan ku wahai teman-teman, para pendidik sekalian, moga diri ini sentiasa terikat dengan Allah dan rindu serta kasih kepada perjuangan Islam..InsyaAllah.


Terima kasih atas segala-galanya. Moga kita semua berjumpa lagi di lain pertemuan, insyaAllah. Daku pasti merindui kalian semua!!!

Bak kata seorang teman baikku, ‘try to be somebody and create your own history’..


Nik_F

~::|Memberi bukan erti untuk Menerima|::~


1 comments:

milan said...

tahniah abe nik..moga sukses selalu yea..

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template